Wednesday, February 2, 2011

MaiLayan!-Yang Hitam Ka Yang Putih??


Seorang pengembala kambing telah dipanggil ke mahkamah sebagai saksi kejadian pembunuhan bersiri. Sebelum memulakan soalan yang rumit, hakim itu mula bertanyakan soalan-soalan warming up kepadanya.

Hakim: Wahai pengembala kambing, siapa yang bagi makan kambing-kambing kamu?

Pengembala: Err..kambing yang hitam ka yang putih, tuan hakim?

Hakim: Oh, ada hitam dan putih ka? Ok, yang putih?

Pengembala: Saya yang bagi makan depa, tuan hakim.

Hakim: Yang hitam?

Pengembala: Saya juga yang bagi makan, tuan hakim.

Hakim: Siapa yang perah susu kambing kamu?

Pengembala: Erm, yang hitam ka yang putih, tuan hakim?

Hakim: Yang putih?

Pengembala: Saya yang perah, tuan hakim.

Hakim: Yang hitam?

Pengembala: Saya juga yang perah, tuan hakim.

Hakim: ??????????

Hakim: Baiklah, siapa yang sembelih kambing kamu?

Pengembala: Yang hitam ka yang putih, tuan hakim??

Hakim: (melenting) SAYA PEDULI APA YANG HITAM KA YANG PUTIH, JAWAPAN KAMU SAMA JUGAK!!

Pengembala: (juga melenting) MEMANG SAYA KENA TANYA YANG HITAM KA YANG PUTIH SEBAB KAMBING PUTIH TU KAMBING SAYA, ITU PUN TAK PAHAM KA??

Hakim: Habis yang hitam tu sapa punya??

Pengembala: Yang hitam tu pun kambing saya jugak. He he he...

Hakim: &%$$#%^!!@#!!!!!

No comments: